Shock Wave therapie

Dit is een behandeling, die zeer geschikt is voor de behandeling van o.a. chronische peesontstekingen, zoals

• hielspoor of fasciitis plantaris
  • tennis- of golfarm
  • achillespeesonstekingen
  • kniepeesontstekingen (Jumper’s knee)
  • shin splints (MTSS)
  • schouderpeesontstekingen

Tevens is de Shockwavetherapie geschikt voor de behandeling van chronische slijmbeursontstekingen in de schouder of heup.

Met shockwavetherapie worden, geluidsimpulsen met 'pistool’ direkt gericht op de plek waar de klachten zich uiten. Deze prikkelen het aangedane weefsel en zetten een versnelde genezingsreactie in gang. Wanneer deze methode effectief is, zijn gemiddeld 4 tot 8 behandelingen voldoende.

Meer lezen

Aangezien deze behandeling slechts een klein gedeelte van de totale behandeling (mobilisaties, oefentherapie, massage en adviezen) uitmaakt, valt deze behandeling bij ons onder fysiotherapie en rekenen wij hiervoor geen extra kosten.

Intensieve therapie

Shockwave therapie is een krachtige behandelmethode. Het voordeel hiervan is dat het snel resultaat kan hebben.

Dynamische behandeling

De intensiteit van de ShockWave pulsen wordt aangepast aan hoe intens u de behandeling ervaart. Meestal wordt vrij laag begonnen en wordt de intensiteit opgevoerd als de eerste gevoeligheid wegtrekt. De pijn na de behandeling verschilt.

Effectief en met resultaat

Het pijnlijke gevoel is weg op het moment dat de behandeling stopt. Dit verschilt per persoon, u kunt nog enkele uren tot dagen na de Shock Wave behandeling een wat zeurderige napijn voelen.